Metodhandledarutbildning i Stockholm, 30 maj - 1 juni 2022

“En enastående möjlighet att skapa kontakter med andra och få förståelse av fördelar och utmaningar med SI-PASS” – deltagare, januari 2016

Information om utbildningen

Europeiskt centrum för SI-PASS (Lunds universitet) är glad att få erbjuda en metodhandledarutbildning på Stockholms universitet (SU) i samarbete med Centrum för universitetslärarutbildning vid SU. Utbildningen ges på svenska och behandlar implementering, handhavande och utvärdering av ett SI-PASS program.

Utbildningen fokuserar bl a på

• vad SI-PASS är och dess syften
  • rollbeskrivning för SI-PASS aktörer: metodhandledare, lärare och SI-PASS ledare
  • hur väljer man kurs som SI-PASS skall knytas till?
  • rekrytering, utbildning och stöd av/till SI-PASS ledare
  • samverkanslärande och aktiva lärandestrategier
  • utvärdering och budgetering.

De som deltar på utbildningen får två manualer: en för metodhandledare och en för SI-PASS ledare. Vid slutförd utbildning får deltagarna ett diplom som metodhandledare i SI-PASS. Utbildningen som ges av Europeiskt centrum, andra regionala centra samt det Internationella centrumet för SI i USA är den enda erkända utbildningen för metodhandledare i SI-PASS.

Avgift

Utbildningen ges över tre dagar och avgiften är 8000 kr. Detta inkluderar morgon- och eftermiddagsfika samt lunch varje utbildningsdag samt en middag på kvällen efter första utbildningsdagen.

Logi samt middag efter den andra dagen ingår inte i avgiften.

Utbildningslokal

Salen heter E225 och ligger i Frescati (Stockholms universitet), Södra huset, Hus E på plan 2. Karta

Logi

Logi inkluderas inte i avgiften. Våra kollegor vid Centrum för universitetslärarutbildning vid SU rekommenderar att ni väljer hotell nära Centralstationen. Ett par förslag i avtalskatalogen är:

Elite Hotel Adlon, Vasagatan 42
Scandic No 53, Kungsgatan 53

Lite längre bort, ca 10 min promenad från centralstationen finns Best Western på Apelbergsgatan 40.

Schema

• Måndag 30 maj: 10:00 - 17:00
  • Tisdag 31 maj: 9:00 - 17:00
  • Onsdag 1 juni: 9:00 – 15:00

Betalning

Information om betalning:

Fyll i anmälningsformuläret och klicka på skicka.

1. Du kommer att få en faktura från Lunds universitet med ett fakturanummer. Betalning kan göras antingen genom faktura eller kreditkort (använd fakturanumret du fått från Lunds universitet)
  2. Vid betalning med kreditkort - följ länken som är angiven på fakturan (scrolla till SI-PASS Supervisor training)
  3. Notera att du måste fylla i ditt lärosätes organisationsnummer på ansökningsformuläret
  4. Om du behöver registrera din egen inköpsorder så har du information om Lunds universitets bank nedan

Kontonummer: 12810119309

Bankens adress: Danske Bank, Norrmalmstorg 1, Box 7523, 103 92 Stockholm

BIC/SWIFT kod: DABASESX

IBAN: SE86 1200 0000 0128 1011 9309

Lunds universitet - organisationsnummer 202100-3211, momsregistreringsnummer SE202100321101

Anmälan

Det finns ett begränsat antal platser på utbildningen och om det är som tidigare tenderar dessa att fyllas upp snabbt. Deadline för anmälan 1 maj 2022.

Anmälan stängd

Kommentarer från tidigare deltagare på utbildningen

• "Det har varit intensivt men mycket roligt och jag har lärt mig massor"
  • “Inspirerande, lärorik och härliga bekantskaper"
  • "En mycket bra och välplanerad utbildning som jag känner att jag kommer att ha god nytta av"
  • "Tack för att ni gjorde utbildningen så inkluderande och välkomnande och att ni beaktade vår återkoppling för att säkerställa en trygg inlärningsmiljö"
  • "Jag fick en mycket bra förståelse för vad SI-PASS är och vad det kan betyda för vårt lärosäte"
  • "Jag har fått ut mycket från utbildningen, inkluderande en bred uppsättning med lärandeaktiviteter och resurser, många olika perspektiv från kollegor och ett förnyat förtroende av att kunna starta och leda ett SI-PASS program. Fantastiska utbildningsdagar!"
  • "Den mest användbara utbildning jag deltagit i som lärare. Den skulle vara obligatorisk för lärarpersonalen på högskolor/universitet!"